Sidor

lördag, januari 02, 2016

Disneystore


Medan Alva lekte på Junibacken kollade jag upp hur man tog sig till Mall of Scandinavia och tänkte att nog ska vi väl hinna med ett besök på Disneystore också. Så vi tog tunnelbanan till t-centralen och sedan pendeltåget ut till solna station. Det tog inte lång tid.

En staty på Solna station.
Det var en stor galleria.
Jag frågade efter sushi och disneystore och så gick vi till disneystore. Alva hade sina spargrispengar med sig och skulle få shoppa för dem.
Allra först valde hon en starwars mugg med sugrör, glitter och döskallar.
Sen hon valde en Ariel-docka som även hade Blunder, en skattkista med Sebastian, gaffel och kandelaber. Svansen glittrar som bara den och dockan sjunger en sång på engelska när man trycker på den.
Längre in i butiken var det rea. Så jag föreslog Jasmin men hon var bestämd att det var Ariel hon skulle ha. Men då sa jag att hon kunde få den i present. Så fick hon både Jasmine och en Belle-klänning.  Jag passade även på att köpa en perfekt födelsedagspresent till Alvas kusin som snart fyller 6 år. Han kommer att bli glad tror jag.
Det var lång kö men till slut fick vi betala och bli önskade en fortsatt magisk dag. Det skulle vi ju ha med disney on ice på kvällen. Jag använde de inköpta disneygrejorna som motivering till att vi absolut inte skulle köpa en slush för 130 kr, eller sockervadd eller någonting. (Jag smugglade med en liten chipspåse i handväskan och köpte en festis på Globen.)

Vi skulle äta sushi på gallerian men det fanns ingen ledig sittplats och det var lång kö. Så jag övertalade lillan till quesadillas på Olearys men så hade de bara buffé. Så då gav jag upp och så åkte vi in till stan. Det var för mycket folk på den där gallerian, trångt överallt.
Framme på t-centralen hittade vi närmaste sushistället via sushikartan och då åt vi där. Det var inte världens godaste sushi men det var sushi så då blev lillan både nöjd och mätt.

Vi åkte hem till hotellet och tog det lite lugnt på hotellet.
Läs: öppnade kartongerna med dockorna och lekte medans mamman drack kaffe.
Superfina leksaker.
Jag hade velat ha dem när jag var liten. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar