Sidor

söndag, april 12, 2015

Halv åtta hos Elin

Igår var första gången för en ny omgång "halv åtta middag". Jag har tänkt att det vore kul med någon sådant igen så jag blev väldigt glad när jag blev tillfrågad. Nu är bara den stora frågan vad jag ska bjuda på när det är min tur, ribban sattes högt igår med supergod mat.
Temat var "de fyra elementen" och vi serverades melon med chiliost och parmaskinka när vi kom (Eld).
Förrätten var kräftstjärtar på smörstekt mandelbröd med hemmagjord majonnäs. Jag har aldrig ätit mandelbröd förr och det var gott. Allt var gott. (Vatten)
Varmrätten var kött med gorgonzolasås, sötpotatispommes, svamp och ruccolasallad med granatäpplen. (Jord) Sötpotatis har jag ätit förr men inte som pommes och det var också jättegott. Såsen var fantastisk, köttet perfekt och vinet - mums.

Gott vin! Jag måste köpa det nån gång.
Desserten hade temat "luft" och var maräng med lemoncurd, grädde och jordgubbar.

En mycket trevlig kväll, helt plötsligt var klockan efter ett och jag hade inte gäspat en enda gång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar