Sidor

torsdag, april 23, 2015

Softshelljacka från Villervalla

Dottern har tydligen vuxit ur sin sommarjacka. Först var maken på stan idag och kollade, dottern ville INTE prova. Jag åkte in en sväng efter skolan, kollade Arbete & skydd, där hade de en dyr och snygg Reimajacka som inte fanns i rätt storlek. Kollade Lindex, där hade de en turkos jacka som inte fanns i rätt storlek. Kollade Team Sportia, där hade de en North Bend jacka i rosa på rea som var billig och för stor. Jag köpte den i alla fall. Åhléns hade ingenting men när köpte jag svarta överdragsbyxor då de röda Didrikssonbyxorna är lite långa än så länge. Det hade varit enklare om Just kids funnits kvar.
De svarta byxorna fick inte godkänt av dottern. Hon tyckte att de var för puffiga, för hårda och för tjocka. Alltså får jag returnera dem för nu har hon lovat att använda de röda.
Det löste sig i alla fall.
När jag kom hem klickade jag hem en Villervallajacka som är en storlek större än den vi har i samma märke. Alltså måste den passa! Den röda stjärnan matchar ju fint med överdragsbyxorna och hon har ju en me&i mössa som matchar också. (Jag får väl gömma de rosa...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar