Sidor

söndag, januari 25, 2015

Anjas vedungspizzeria

Jag var till Stockholm för att åka på me&i kickoff men även för att umgås med en av mina tjejkompisar. Så jag åkte ner redan fredagkväll. Vi började med pizza på hennes favoritpizzeria i hela Sverige. Vilket var väldigt storsint av henne eftersom att hon numera inte äter pizza.
Så mysigt med vedugn, jag kände att jag vill starta en egen pizzeria och styra upp Piteås pizzautbud med deluxe pizzor.
Anjas vedungspizzeria 
är en pizzeria som ligger på Björksundsslingan 21 i Bandhagen. Enligt min vän är det förorten och inte mycket annat där, förutom god pizza. Mycket riktigt ser det inte mycket ut för världen på utsidan.

De har fått utmärkelse som Sveriges bästa pizzeria (2005).
Jag valde en pizza med oxfilé och svamp. Den var väldigt god fast den nästan hann bli kall så jag kan ju bara tänka mig på hur fantastiskt god den måste vara om man äter den i restaurangen. Vedugn gör det godare än en elektrisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar