Sidor

fredag, januari 02, 2015

Utförsäljningshopping


Tråkigt nog så gick det inte att driva "Just kids" butiken vidare med all konkurrens från de stora kedjorna och näthandeln. Så om vi nu i Piteå vill shoppa Villervalla eller Molo är det nätet eller Luleå som gäller. De barnklädesbutiker som blir kvar är H&M, Cubus, Lindex och Åhléns. Sorligt och tråkigt (själv handlar jag till 95% me & i så för mig handlar det mest om fleece- och överdragsbyxor och vårjackor/overaller men jag vill gärna ha fina sådana).

Jag köpte nya svarta fleecebyxor till dottern för flera veckor sedan men de är och förblir spårlöst försvunna samtidigt som vintern knackar på dörren och säger att den kommer snart.
Så jag åkte in till utförsäljningen och hoppades på ett par fleecebyxor i rätt storlek. Det fanns inga villervalla tyvärr men jag hittade ett par rosa och passade på att köpa långkalsonger också. Samt yllesockar och en varm mössa. Innan jag kom till kassan plockade jag på mig en blå tunnare dunjacka.
Jacka som ska passa till våren. Mössa för extra kalla dagar.

Lillan var mycket nöjd, nu kan hon matcha pappa i den blå jackan och fleecebyxorna var lysande rosa.
Fleecebyxorna ska ABSOLUT namnmärkas innan de åker någonstans! Jag håller tummarna att de svarta dyker upp nu när jag skaffat ett annat par och de inte behövs lika mycket. :)

In och shoppa. Det finns massor till mindre barn och en del del till större barn. Halva priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar