Sidor

måndag, januari 26, 2015

Griffins steakhouse

Lördagsmiddagen hade vi planerat att äta på Tabboleh men de hade klantat till det och tagit bort bokningen så de hade inget bord åt oss i alla fall. Vi ringde en del restauranger under dagen men till slut blev det att vi bokade bord på "Griffins steakhouse".
Fördrink vid baren medan vi väntade på bordet.
Vinet hette "Vespres", jag hade velat ha ett mörkare mer lammpassande vin som får tungan att kröka sig. Men servitrisen förstod nog inte riktigt vad jag försökte förklara. Det var helt klart drickbart, men lite för blaskigt till lammet. Jag måste nog lära mig om viner så jag kan förklara lite bättre vad jag vill ha... 
Lamm med rotmosprick och potatismos.
Äter ni på Griffins så välj pommes istället! De har riktigt goda pommes (jag fick smaka av min kompis). Vet inte varför jag valde mos, det måste vara för att det var så himla gott på CG i Luleå men här var det ett misstag.
Griffins = Pommes. Ok, då vet ni det. :)
Desserten var en salt kolaglass med lite blåbär.
Här valde jag också fel. Det var inte så gott. Jag borde ha valt Chokladcirkus extraordinaire.
Det var helt okej och sällskapet var trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar