Sidor

torsdag, januari 01, 2015

Nyårsfirandet

Jag tog en promenad till Coop Forum. Barnet hade jag med mig i pulkan men hon ville stanna och säga hej till morfar och när det visade sig att de köpt Frost-lego blev hon kvar där medan jag gick till Coop. Denna fina belysning har vi nere i södra hamnen. Finast i mörkret förstås...
Jag hade inte så lång shoppinglista, köttbiten skulle vi ta ur frysen. Svampen var slut.
Räkorna var också slut. Men då gick jag till Ica och där hade dom både svamp och räkor.
Nyårsdukningen i uterummet. Tre vuxna, två barn.
Enkel förrätt, toast med romröra och räkor.
Jag fixade getostrullen till maten och sedan stekte maken köttet och champinjonerna. Desserten var nutella semifreddo rester från julafton. Det tyckte alla om. 
Lillan var väldigt uppspelt för att vi skulle ha "party" och för att hon skulle få vara vaken "hur länge som helst".
Getostrulle, sparris, renytterfilé och rödvinssås.
Efter maten plockade fram Finans och spelade. Jag gick i konkurs först och maken vann.
Vi skålar vid tolvslaget och tittade på raketer.
Familjeselfie.  Maken kan aldrig vara tyst och le fint, finns väldigt få fina kort på alla. Tonåringen vill inte vara med på "någon töntig gruppselfie". Så han fick slippa.
En annan fotovariand, den blev inte heller bra.
Sen fick dottern gå och lägga sig. Det blev lite för lite sömn så hon var lite "fröken surläpp" i morse. 
Nu har vi firat nyår två år i rad med barnen, så nästa år bestämde vi att då bjuder vi hem lite folk också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar