Sidor

måndag, september 22, 2014

Premiär med pannkakan (eller tjockpannkakan)

Premiärpannkakan
Idag var det premiär för idag lagade jag mat i det nya köket. (Att värma rester i microvågsugnen räknas INTE som att laga mat!) När jag kom på det önskade jag lite att jag valt nått roligare än pannkaka.
Förresten, varje gång vi ses så frågar min kompis sambo om vi tycker att det heter plättar eller pannkaka, de där små man steker i stekpannan.
Absolut plättar.
Det där på bilden är en pannkaka.
Vad tycker ni? Är det en norrlandsgrej som gör att jag säger plättar?

Nu vet jag i alla fall att ugnen fungerar och efter lite mer användande kanske även hur. Det är en omställning att gå över till varmluftsugn...

2 kommentarer:

  1. Idag fick köket leverera halvfabrikats "Pulled beef" med "Rösti".
    Dottern åt röstin och tyckte att den var jättegod.
    Det var ett nöje att tala om efteråt att det är potatis och lök, så hon kanske tycker om lök ibland i alla fall?

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, bilden visar en pannkaka,,, stekd det på spisen är det plättar!

    SvaraRadera