Sidor

lördag, oktober 25, 2014

Köp dyra elkontakter!

I fredag hade jag ställt klockan tidigt. Steg upp och skottade för att få ut bilen. Tung med blötsnö men det gick. (Sedan smälte ju allt bort igen i fredags och igår.) Väckte dottern och var redo att åka men hade faktiskt tid för en kaffekopp. Tog ut mjölken och sedan när jag skulle ställa tillbaka den var kylskåpet svart.
Men vad?? Tänkte jag. Gick ner och kollade propparna. De såg hela ut.
Skjutsade iväg dottern så hon skulle få frukost på förskolan, meddelade hon jag samåker med att jag kör själv och åkte och köpte proppar.
Bytte proppar och tänkte att någon kanske ändå var trasig?
Fortfarande fungerade inget.
Ringde min pappa, han sa att jag skulle ringa min "bonusmorbror".
Han förslog att jag skulle ställa ut matvarorna. Så detta var mitt kylskåp i fredags.
Tur att man bor i norr!
Så kom han och hjälpte mig plocka ut kylskåpet. Jag hann även fråga maken på facebook om kylskåpet sitter på en egen kontakt. Ja, en billig från ÖoB.
Kylen fungerade när jag kopplade in den på ett annat uttag.
Så jag åkte till Clas Ohlson och köpte ny kontakt. Då var klockan så mycket så jag fick plugga hemma istället. Väglaget var så dåligt så det kändes inte värt att köra iväg för nån timme. Istället hämtade jag dottern lite tidigare.
Pappa kom på kvällen och bytte uttaget (han har jobbat som elektriker).

Så köp inte billiga skitkontakter från ÖoB, ibland blir det billigare bara dyrt! Satsa på ABB kontakter som finns på t ex Clas Ohlson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar