Sidor

söndag, oktober 05, 2014

Minnesbilder från ett utrivet kök

Köket som vi hade var ett marbodal kök som sattes in i huset runt 2003-2004, men då var det begagnat.

Det är kul att se tillbaka. Så här såg det ut när jag flyttade in. 
Ett barbord, köksbord och kökssoffa.




Någon gång senare slängde vi ut barbordet och kökssoffan och vände på bordet. Så här:
Den här duken blev inte långvarig innan maken slängde bort den. :)
Jul i vårt kök 2009.

Under 2010 köpte jag nya kökslampor (men det känns som att det var några månader sedan) och taket målades vitt. Jag fick prata om det en hel del tills mannen tyckte att det var en bra idé. Men när det var gjort tyckte han om det, det blir ju så mycket ljusare! Då hade jag en målare, men med tanke på hur det blev så borde jag ha gjort det själv! (Det tar några år men nu ser man att det inte var tillräckligt med spärrgrund.)



År 2010 var även året då vi bytte ut köksbordet mot köksön. Den har vi fortfarande kvar.



Jag hade några hatobjekt i köket, ett utav dem var dessa kakelplattor.


Så en gång under 2011 var kaklet målat när mannen kom hem från jobbet...


Så med det säger vi tack och adjö till det kök som var.
Det med lådan som inte gick att öppna/stänga.
Det med spisen som bara hade halv ugnsluckor och inte höll sig öppen.
Det med några skåp som behövde nya gångjärn.
Det med luckor som behövde slipas upp och lackas om.
Kanske blev det jättefint hos de som hämtade det. Det vore intressant att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar