Sidor

onsdag, oktober 15, 2014

Nästa veckas middagsmeny

Nästa vecka ska jag buzza Linas matkasse via Buzzador.
Så eftersom vi provat barnkassen två-tre gånger på egen hand tänkte jag att nu ska jag utvärdera originalkassen. Menyn damp just ner i mailboxen:

A Snabb:Biff Stroganoff med gräslök och dijon
B Medel:Rostad ratatouille med örtkräm och tagliatelle
C Tuff:Bräckt picknickbog med höstens rotfrukter, ädelostsås och päron
D Snabb:Kalkonfärsbullar i kokosmjölk med ingefära och koriander
E Medel:Spättarullader med crème fraiche och dillstekt blomkål

Så får vi se hur det går hem hos barnfamiljen. De äldre barnen är lika kinkiga som den minsta. En äter inga grönsaker, den andra börjar vara likadan och äter ingen fisk. Det betyder förstås inte att vi inte har grönsaker eller fisk till middag, det har vi ändå. Men nog lät den här kassen lite godare för mig...

Biff stroganoff den kommer grabbarna att gilla. Ratatouille kommer dottern tycka är kul att prova för att hon sett Råttatouille, picknickbog lät som en riktigt lördagsmåltid. Kalkonbullar gillar nog alla men fisken blir troligtvis några matlådor.

Eftersom jag nu får kassen av Buzzador tänkte jag att jag istället skulle utvärdera fruktkassen som man får på köpet om man använder min tipskod. Den kostar 109 kr så det blir kul att prova. Mer frukt åt barnen.

Tipskoden är:
K2270783
Om du också vill prova så får du din första matkasse till ett prova på-pris, dessutom får du Linas Fruktkasse med 4 kilo frukt utan extra kostnad (totalt rabattvärde från 369 kronor).

Linas matkasse har visst fått bäst i test av aftonbladet:
Linas Matkasse rankas Bäst i test av Aftonbladet i augusti 2014.
– De är duktiga på nya recept, nya råvaror och att blanda ihop saker med varandra på ett otippat sätt, säger Sofia Antonsson, legitimerad dietist och en av Aftonbladets experter som testat de sex största matkassarna.


Det står i alla fall på Linas hemsida.
Jag kan bara jämföra med Coops matkasse och då är Linas bättre. Icas matkasse har vi inte provat än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar