Sidor

fredag, juni 06, 2014

Dagens roadtrip

Idag hade jag tänkt att om jag känner mig frisk ska jag göra bort att åka till Ikea och planera köket så vi har ett komplett pris därifrån också. När väckaren ringde kl 7 tänkte jag att jag är tillräckligt frisk, men jag kan också unna mig att sova lite till. Varuhuset har ju öppet till klockan sju så man måste inte vara där kl tio...
En halvtimme senare vaknade lillan, blängde på mig och sa:
- MÄH vi skulle ju till Ikea!
Så lite frukost, en dusch och så drog vi iväg. Är vi framme snart? Är vi framme snart? Är vi framme snart? Är vi framme snart? Är vi framme snart? Är vi framme snart? Är vi framme snart? Är vi framme snart?
Det var vi kvart i tolv. Då gick vi in på Ittala outlet och tittade på tallrikar. De jag egentligen vill ha kostar lite mer än jag vill betala, även om det är andrahandssorteringen. Förresten kan jag inte välja färg heller. Mörkgrå och rosa är otroligt fina. Vita är tidslösa. Grönblå är lite fräscha.
Rörstrand Swedish Grace i grått.
Efter det korta stoppet gick vi in på det stora varuhuset, jag erbjöd dottern korv eller nått men hon ville direkt till leklandet så jag lämnade in henne där och skyndade mig till köksplaneringen. De skulle ringa när det var min tur så jag gick och tittade på tallrikar. Hittade ingen jag egentligen ville ha. Tittade på lite andra köksgrejor och lastade ner lite i vagnen.
Så ringde de från leklandet så då hämtade jag lilla fröken och så köpte vi lunch. Då ringde de från köksplaneringen så jag sa åt dom att ta nästa på listan och ringa mig igen eftersom vi just köpt mat. Sen åt vi och det var behövligt kände jag.
Dottern med plättar, sylt, grädde och chokladmousse.
Själv tog jag kycklingfilén. 
Efteråt fick jag hjälp med köket medan dottern tryckte på nått dataspel de hade på väggen. Fast min skiss var bra så tog det sin lilla tid. Den ska jag få mejlad till mig så jag hoppas att den kommer snart.
Vi traskade vidare och shoppade lite till. Hämtade nån grej på lagret och packade bilen.
Så enkelt när det bara var vi. Jag behövde inte ens tänka på hur jag lastade in för det var så gott om plats. Shoppingpåsen ställde jag enkelt på golvet i framsätet. En trevlig roadtrip för oss tjejer. Lillan tycker Ikea är toppen, ett stort lekland och det finns faktiskt leksaker utplacerade lite här och där. :)
Hon sov hela vägen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar