Sidor

söndag, juni 15, 2014

Middag på Järnspisen


Vi har inte haft så mycket tid för oss själva på sistone, ingen på tu man hand resa. Väldigt lite tid utan barn runtomkring. Så när mannen kom hem dagen efter bröllopsdagen (igår) passade jag på att skaffa barnvakt och boka bord på Järnspisen som hade en "Festspelen"-meny som lät god.
Förrätt: Sparrisrisotto med havskräfta.
Singularis, delad i två delar. Både kräftan och risotton var god.
Varmrött: Grillat lamm med getostcrème, polentakaka, späda grönsaker och balsamicosås smaksatt med rosmarin.
Såååå gott! Säg lammfilé och getost så kommer jag. :)
Vi åt och det var riktigt gott och vi blev riktigt mätta. Jag orkade inte ens äta upp.
En god lammfilé och getost också för den delen, kräver ett gott rödvin som smakförhöjare. Det var inte Châteu Pech Lath men det var gott. (Lite, lite blaskigare och gick an att dricka utan maten.)
Dessert: Vaniljglass med bär
Inte ens jag var sugen på dessert. Men lite glass kan ju slinka ner ändå...
Nu ska jag promenera iväg och hämta dottern. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar