Sidor

torsdag, juni 05, 2014

Vegetariskt: Sötpotatis med chili och fetaost

Jag fortsätter med att försöka servera vegetarisk mat lite oftare och eftersom jag aldrig provat äta sötpotatis verkade detta recept mycket spännande. Grabben tyckte det var okej. Dottern åt mest bara fetaost. Själv blev jag positivt inställd till sötpotatis men något saknades...

Sötpotatis med feta och chili (4 portioner)
3 sötpotatisar
2 msk olivolja
1 tsk salt
150 g fetaost
1 finstrimlad röd chili

Gör så här:
Tvätta potatisen och skär i 1 cm tjocka skivor. Pensla skivorna med olja och salta. Jag grillade dom sedan i ugnen. Lägg de grillade skivorna på ett fat och strö över smulad fetaost och chili.

Fast jag inser när jag löser receptet igen att jag helt missat aromsmöret och citronen. Recepet kom från Coops matkasse. Vi kommer nog inte att prova just det här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar