Sidor

torsdag, januari 29, 2015

Nutella pannacotta

Nutella pannacotta (6 stora portioner eller 12 små dessertbord storlek)
4 dl grädde
2 dl nutella
2 gelatinblad

Gör så här:
Blötlägg gelatin i kallt vatten i minst 5 minuter. Hetta upp grädde och nutella tills det nästan kokar och tag av kastrullen ifrån plattan. Rör ner urkramade gelatinblad så att de löses upp helt. Klicka i smeten i skålar (det räcker till ca 13 små snapsglas). Kyl ner i minst 4 h.


Jag är inte så förtjust i pannacotta. Men jag tänkte att jag skulle kolla om det finns något recept som är jättebra. Detta hittade jag hos bakverk & fikastunder men jag tyckte det var lite mycket gelatin så jag minskade ner lite. Jag gillar inte när pannacotta är lite "gummi/geléaktig" och tyvärr blev det så ändå så man kan nog minska ner ännu mer. (Samt öka på mängden grädde.)

1 kommentar:

  1. Does your site have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd
    like to send you an e-mail. I've got some recommendations for your
    blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it expand over time.


    Here is my homepage diets ()

    SvaraRadera