Sidor

onsdag, januari 21, 2015

Tikka Masala

Indian Masala
Vi provade "indian masala" från Go Green med kyckling. Man kan göra en vegetarisk variant med broccoli enligt receptet på baksidan men jag stekte 400 gram majskyckling. Därefter häller man ner innehållet i tetraförpackningen och låter småkoka fem minuter.
Men jag lät det småkoka 20-30 minuter medan jag kokade riset och det blev ganska starkt. Dottern tyckte att det var för starkt. 
 
Jag tycker att tikka masala som man gjort själv är flera gånger godare.
Men det visste jag nog redan innan jag provade.
Plus för att den är osaltad, man får välja själv hur salt man vill ha grytan.
Syrran kollade in i mitt skafferiskåp och sa:
- Oj, läskigt. Väldigt "sova med fienden".
Ordning och reda, vi har ännu inte så mycket i skåpen så det är lättare att ha det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar